Barnets perspektiv i vuxen psykiatrin.

2011-05-20, 06:48:44 / Kategori: Allmänt
God morgon bloggen, hur mår ni? Själv mår jag bra, vaknade väldigt tidigt imorse utav att jag inte kunde sova så jag ser rätt trött ut just nu. Men jag har precis lagt i ägg i kastrull som kokar just nu. Ska snart äta frukost och svara på en massa mail som jag inte har hunnit svara på under veckan.

Jag har haft en fullspeckad vecka men den har varit jätte bra och roligt. Det har varit jobb, övningkörning, dans, umgåts med vänne, familj och mys med pojkvännen min. Igår var jag på en föreläsning om barnets perspektiv i vuxen psykiatrin. Jag intresserar mig väldigt mycket om psykisk sjuka människor och detta ämne var ett väldigt intressant ämne att lära sig, man får ju inte glömma bort barnen som har psykisk sjuka föräldarar. Föreläsningen slutade med en bild som en liten flicka på 7 år hade ritat. Hon hade ritat två ballonger, en stor röd hjärt-ballong som pressenterade hennes mor och en liten blå hjärt-ballong som pressenterade henne själv. Längst ner på tråden som höll ballongerna hade hon gjort en rosett av ett band som pressenterade att det är dom. Att dom hör ihop. Hennes mamma är schizofrine men ändå känner dotten en sådan stor kärlek till sin mor. Kommenteraren var "oavsätt så är det sådan stor kärlek till sina föräldar" och då rös jag i hela min kropp och vart så rörd.

Nu ska jag ta och äta frulle. Vi hörs lite senare! Puss



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?